5 jan, 2011

Goda minnen från ÅSS 2010

2011-01-05T11:56:00+02:002011-01-05|

Att som värd på "Öppet hus" få ta emot nya besökare och se deras lättnad över att ha hittat till ÅSS har känts fint att få vara med om. Precis så kändes det också för mig när jag kom ny till föreningen.

Mona Ringebrand
deltidsanställd på ÅSS

29 dec, 2010

Det bästa från 2010

2010-12-29T15:00:00+02:002010-12-29|

Vill du dela med dig av din bästa ÅSS-upplevelse? Vad har hänt eller
vad har du gjort under 2010 som du mått bra av? Vare sig du är aktiv,
anställd, styrelseledamot, medlem eller kanske en vanlig bloggläsare
och sympatisör vill vi gärna höra av dig här på bloggen. Vi välkomnar
alla bidrag som handlar om positiva händelser och upplevelser från
året som gått. Har det med ÅSS Göteborg att göra är det extra roligt
men det är inget tvång.

Varmt välkomna att dela med er av era höjdpunkter från 2010!

19 okt, 2010

Video för förstagångsbesökare

2010-10-19T22:22:00+02:002010-10-19|

Ett förslag på hur en video för nyfikna och osäkra förstagångsbesökare
kan se ut är nu klar. Nu väntar vi på era kloka reaktioner. Alla
förbättringsförslag tages tacksamt emot!

30 sep, 2010

Marknadsföra vår Facebook-grupp och andra idéer

2010-09-30T23:59:00+02:002010-09-30|

Under öppet hus-kvällen ploppade det upp några mer eller mindre bra idéer. Till exempel undrade en medlem varför vi inte marknadsfört våra Facebook-grupper i utskicken till medlemmarna. Bra fråga. Vill vi att det ska vara liv och rörelse där måste vi anstränga oss en aning. 

Andra pratade om kostens betydelse för välmåendet och tyckte att vi kunde hålla i någon studiecirkel i ämnet. Eller kanske en matlagningsgrupp? En sådan behöver ju inte enbart koncentrera sig på nyttig kost utan även trevlig samvaro.

Sedan fanns det åsikter om improvisationsteater. Antingen verkar man tycka att det är ett ämne som låter hemskt eller att det passar väldigt bra för vår målgrupp. ÅSS medlemmar får i alla fall chansen att prova på en impro-workshop om ett par veckor. Jag hade tänkt gå i alla fall!
3 jun, 2010

Träffas på nätet?

2010-06-03T20:34:00+02:002010-06-03|

Den här gången hände det jag väntat på. På öppet hus i kväll
diskuterade folk möjligheten att komma i kontakt med varandra via
webben. En besökare tyckte det skulle vara bra att kunna träffa folk
och fråga om aktiviteter till exempel, trots att det inte är öppet hus
och man träffas ”på riktigt”. Jag fick några e-postadresser av
intresserade besökare. (Tyvärr blev en av dem fel. Kontakta mig igen!)

Är du också intresserad? Vad passar bäst? En grupp på Ning.com eller
en grupp på Facebook. Nåt annat?

Skriv en kommentar här eller skicka ett mejl till ÅSS!

16 apr, 2010

Fredagsbetraktelser: Aska, solsken och nötter

2010-04-16T17:20:00+02:002010-04-16|

          Vulkanutbrott, askmoln och flygkaos. Det är skönt att man sitter på sitt kontor och snart ska gå på helgledigt, istället för fast på en flygplats någonstans i Europa…

        Här i Göteborg har det varit ännu en solig vecka och jag har försökt vara utomhus så mycket som möjligt.

        I onsdags tog jag och fem andra medlemmar ur ungdomsgruppen en härlig kvällspromenad i Skatås/Delsjöområdet; vi valde att runda Härlanda Tjärn och stannade halvvägs runt för att sitta och prata en stund i solskenet. Det var en trevlig aktivitet. Vi får se till att göra om den när det blivit lite varmare och då kanske ta med något att grilla!

       Det drar alltså ihop sig för årsmöte (25 april) och det går fint att anmäla sig till det till och med tisdag nästa vecka, ifall ni inte bestämt er ännu. I dagarna kommer ni som är medlemmar även att få inbjudan till årets sommarläger på Råddehults lägergård. Hoppas många vill följa med.

       Ikväll ska jag på en stå-upp-föreställning och hoppas på att få många goda skratt. På tal om goda skratt skulle jag vilja tipsa om boken Kan innehålla nötter, skriven av John O’Farrell. Det är en underhållande parodi som ger begreppet curlingföräldrar en helt ny innebörd…

 

Nu tackar jag för mig, hoppas ni får en härlig helg!

Vimbai Chivungu, deltidsanställd på ÅSS Göteborg.

 

 

Ris, ros, frågor eller synpunkter om bloggen? Kommentera gärna!

 

Nedan: Foto från promenaden

Img_9093

Till toppen