Tips och idéer till bloggen
Hej alla kära läsare!
Nu har bloggen stått lite i stiltje ett tag som ni kanske har märkt. Tråkigt men det är för att det händer mycket bakom kulisserna hela tiden. Årsmötet och all dess planering, många spännande möten och studiebesök och nu ligger vi i startgroparna för sommarlägret på Getterön, i Varberg den 12 juni.
Hoppas ni som vill hänga med har hunnit anmäla er! Vacker natur och avkoppling i ett skönt gäng!
Tänkte höra med er om ni bloggläsare skulle vilja tipsa mig lite om sådant som ni vill att jag skall ta upp och skriva om här på bloggen? Alla seriösa idéer är välkomna 🙂
Lägg gärna in era tips som kommentarer på detta inlägg!
Nu önskar jag er alla att ni kan njuta av, den än så länge lite kyliga försommaren!
Kom ihåg att vi finns här om och när oron och ångesten kommer! Kom hit på öppet hus på torsdagar mellan 17-20 eller maila oss på info@angestgoteborg.se eller ring oss på 031-13 70 91
Sommarläger 2015!
Lägerhelgen är som vanligt avsedd för avkoppling, trevligt umgänge, möjlighet till promenader i vackra omgivningar, härliga bad, aktiviteter… ja, helt enkelt vad du vill göra den till.
Glad påsk!
Vi på ÅSS vill passa på att önska alla en riktigt fin påsk med god mat, lugn och harmoni!
Vill även påminna om årsmötet den 12 april klockan 14.00 där alla medlemmar är välkomna. Det kommer även serveras något gott att äta. Årsmötet är ett utmärkt tillfälle att påverka din förening.
Varmt välkomna och Glad Påsk!
Vill du vara med i en kvalitativ studie om hur det är att tillhöra en självhjälpsgrupp för ångest?
Är du intresserad och är med i en självhjälpsgrupp, läs texten nedan från studenterna som gör studien!
Förfrågan om att delta i en dokumentär!
Förfrågan från Sveriges television!
Sveriges television i Göteborg, ska under 2015 producera en dokumentärserie som har som mål att öka förståelsen för de som lever med psykiska sjukdomar och deras anhöriga. Hur det är att försöka leva ett helt vanligt liv med en diagnos.
”I sex halvtimmesprogram kommer vi att få följa ett antal personer i deras vardag. De kommer att vara i åldrarna 16 till 35, ha olika diagnoser och helt olika livssituationer. Varje person har ett personligt mål som den strävar efter och under seriens gång får vi följa vägen mot målet. Någon ska skaffa barn, någon vill träffa någon att leva med, någon vill ha ett jobb, samtidigt kämpar de för att lära sig leva med sin diagnos. Vi kommer även att få lära känna deras familjer, vänner, och kollegor.
De som är med i serien kommer till stor del att filma sig själva med mobiltelefoner i några månader. Inspelningen kommer att pågå under första halvan av 2015.
Vi vill göra en serie som kommer nära människorna vi följer där vi får vara med i medgångar och motgångar, små och stora händelser.
Vi letar efter människor som är intresserade av att vara med i det här projektet och vi träffar gärna så många som möjligt för att informera om vad vi ska göra. Framförallt letar vi efter människor i Västra Götalands regionen”
Är några av er ÅSS medlemmar intresserade av att delta?
Hör gärna av er till mig om ni är intresserade eller har några frågor.
2015
Hoppas att ni alla haft en fin jul med lugn och ro!
Vi på ÅSS önskar er alla ett gott nytt och en god fortsättning på året 2015!!
Tillsammans har vi ett spännande år framför oss. Bland annat har vi en fullspäckad vårsäsong av föreläsningar, kurser och våra grupper etc.
Nu finns vi även på Öppna kanalen med vår film om GAD- Glöm inte att gå in och kolla på den.
Vi kommer även att höras på radion- frekvens riks fm-Göteborg.
Öppet hus har börjat köra igång igen efter en renovering av våra lokaler. Så torsdagar mellan klockan 17.00-20.00 är det bara att dyka upp! Vår jourtelefon är öppen som vanligt mellan kl.13.00.15.00 alla vardagar. Vi svarar som alltid på vår mail info@angestgoteborg.se. Glöm ej heller att du kan facebooka med oss eller besöka vår hemsida eller här på bloggen.
Varmt välkomna!







